Ska starta eget lantmäteri!

Hur mycket kan en pappersbit kosta? Beror helt o hållet på varifrån man köper den kan jag lova, ja just det färgen till skrivaren kostar väll as mycket tänkte inte på det.

Säg att man köper papper hos någon större grossist då kanske man betalar 2:-/papper, ja säg 10 spänn då, o så färg till skrivaren högt räknat 10 spänn/utskrift. Då kan jag skriva ut 290st papper för 5800:-.
Vad jag menar med detta är att hur faan kan en NYBYGGNADSKARTA kosta 5805:- när avstyckning o allting redan är klart!? Kommunlantmäteriet kommer att tjäna 36 tomter á 5805:- = 208980:- Jag ska starta eget lantmäteri eller är det monopol på det?

Skit samma vi måste ju ha en!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0